Solu 365® Teams -gruppautomatisering
Microsoft Teams är centrum för kunskapsarbete. Teams är en grupparbetsmiljö där man hittar aktuella dokument, arbetsuppgifter och protokoll samt anteckningar. Dessutom lagras diskussioner och onlinemöten i Teams. Även andra resurser och programvaror är möjliga att införas till Teams, och då är allt virtuellt arbete koncentrerat till en plattform.
Solu 365® är ett automationsverktyg för Teams–grupper. Med den blir det lättare för en organisation att grunda arbetsgrupper som stöder organisationens gemensamma rutiner och datasäkerheten förbättras.
Organisera arbetet i din organisation på ett tydligt sätt :
- Teams-grupperna skapar arbetsstrukturer för din organisation utifrån till exempel:
- affärsaktiviteter
- affärsenheter
- projekt eller kontrakt.
- Teams-kanalerna organiserar arbetet i enskilda grupper utifrån till exempel:
- temablock
- processer och deras faser,
- eller livscykelfaserna för ett projekt.
Koncentrera informationshanteringen i din organisation till Microsoft 365 -tjänster:
- Informationen finns i Office 365 och som användargränssnitt fungerar Microsoft Teams:
- Dokument, inkluderat kontrakt i SharePoint
- Bearbeta dokument direkt i Teams, SharePoint eller med Office 365 -programmen
- Rapporter i Power BI
- Projektportfölj och schemaläggning av projekt samt resursfördelning i Project for the Web
- Automationsapplikationer som utvecklats med Power Platform för till exempel:
- HR-processer,
- försäljning – för skapandet och prissättningen av offerter och kontrakt,
- rapporterandet om avvikelser och nära ögat -situationer.
- Dokument, inkluderat kontrakt i SharePoint
”Solu Digitals referenser och förståelse för våra behov imponerade på oss, och därför kom också Office 365-lösningar in i bilden. Beslut om samarbete med Solu Digital togs snabbt.”
Ladda ner guider för smidig hantering av Microsoft Teams
Ladda ner vår guider för smidig hantering av Teams-grupper och underlätta organisationens virtuella arbete. Lämna din kontaktinformation så skickar vi guiden till din e-postadress.
Teams gör arbetande mer effektivt
Microsoft Teams möjliggör kollektivt arbete oberoende av tid, plats och apparat, vilket gör arbetet snabbare och lättare då:
- tillgång, sökbarhet och hantering av information blir bättre
- arbetet i team och inom hela arbetsgemenskapen blir mer transparent
- informationsflödet och handlingssätten blir tydligare
- verktygen stöder ett inkluderande samarbete med organisationens anställda och intressentgrupper, och riskerna för datasäkerhet och informationshantering minskar
Flexibelt införande av Teams som möter era behov
Vi skräddarsyr ibruktagandet av Teams i olika faser för att skapa en helhet som uppfyller behoven i er organisation:
- Definierande av Teams-programmets användning i er organisation
- Praxis för nyttoanvändning av Teams till spelregler som stöd för anställda
- Definierande av Teams-förvaltningsmodellen för att stöda organisationens IT-arbete
- Tekniskt förverkligande och införande
- Migrering från olika källor till Teams
- Vi använder de bästa verktygen och metoderna för överföringen av dokument till SharePoint eller Teams-grupper.
- Skolningar och workshops för att Teams ska kunna användas så effektivt som möjligt
- Vägledning i hur Teams kan utvecklas som en del av organisationsarbetet
”Det bästa med samarbetet med Solu Digital har varit flexibiliteten och deras förmåga att gå in i vår verksamhet – för att anpassa den här nya modellen för våra behov.”
Gör hanteringen av Teams-grupper lättare med Solu 365® -automationsverktyget
“Det positiva med Solu 365®-produkten var särskilt att det i första hand erbjuder ett transparent sätt att dela information och att kommunicera. Organisationens alla medlemmar är medvetna om företagets interna ärenden i realtid oavsett tid och plats. Vi har i den interna kommunikationen nästan helt gått ifrån e-post till förmån för Teams kanaler.”
Hantera er organisations Teams-grupper med automatisering av arbetsgrupper i Solu 365®.
Läs mer om våra Teams-skolningstjänster
Våra kundberättelser:
- Panostaja och Solu Digital – Solu 365® gav organisationen, som ägnar sig åt mobilt arbete, en smidig kommunikationsplattform och dokumenthantering
- Scania och Solu Digital: Effektivitet i verksamheten med de lättanvända lösningarna från Microsoft SharePoint, Power BI, Power Apps, Teams och Solu 365®
- Fackförbundet Pro och Solu Digital: Solu 365® gör grupparbetet smidigare genom att effektivisera kommunikationen och dokumenthanteringen
Vill du veta mer om arbetsgruppslösningen?
Kontakta Henry eller läs mer här: https://solu365.com/sv.
Henry Scheinin
Managing Consultant, Partner
040 545 5448
henry.scheinin@soludigital.fi
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Prenumerera på en sammanfattning av våra expertartiklar på engelska direkt i din e-post en gång i månaden.